Recenze: All Male, All Nude

4. prosince 2018 v 12:19 |  Postřehy
Vánoce u mě letos zaklepaly brzo, znamenaje, já už dostal dárky nebo tedy aspoň od těch, kdo mě berou a vidí jako to / kdo jsem skutečně a dle toho taky obsahy balíčků vypadaly, dál už bude jen doma formalita, co si hraje na Vánoce. Rozhodl jsem se vám ukázat, kdo tedy vlastně, co mi zaklepalo na duši s pokusem otevřít vrátka od fochu s nápisem Vánoční nálada… sexy, neobyčejný, trochu extravagantní… kluci z Atlanty.

Každý rok máme s nejlepším kamarádem M. Vánoční setkání v naší oblíbené kavárně, rád se s ním dělím o své radosti i strasti a podělil jsem se s ním o své americké kamarády, ti jakoby se rozhodli, že já prostě Vánoce mít rád budu a buď šlo o skvělou náhodu nebo to geniálně vykoumali naschvál, já bych se vsadil, že se domluvili, ale kdo ví. Zaslali nám dárky totiž křížem a výsledkem tedy bylo, že jsme se prostě museli sejít a přestože oni zde být nemohou měli jsme s kým svou radost sdílet, když jsme si dary vyměnili a směli využít nabídnutou možnost udělat si skvělé odpoledne. Chodíme do roky do kavárny s výhledem na město, ale sedáváme v rohovém 'boxu' u steny, kde máme své soukromí, už se tam cítíme jak doma…. Oba jsme letos dostali dárek stejný… třeba zajímavý nápad i pro vás?

Stát: USA
Délka: 60 minut
Žánr: Dokumentární
Scénář: Gerald McCullouch
Režie: Gerald McCullouch
Produkce: Gerald McCullouch
Hudba: Corey TuT

Popis

Netradičně pojatý dokument je hloubkovou sondou přibližující práci a život mužských striptérů, jež zavede diváky do srdce klubu Swinging Richards v americké Atlantě. Snímek se pokouší změnit pohled diváka na tuto profesi. Díky lidskému a empatickému přístupu Geralda McCulloucha ukazuje totiž exotické tanečníky v trochu odlišném světle, než je mnozí vidí, a citlivě popisuje zákulisí jejich živobytí a jejich životní příběhy.

Přečíst celou recenzi lze ZDE nebo ZDE či u mne na nové adrese.

Mám rád filmy vyprávějící o něčích životních cestách a obdivuji tvůrce, kteří se pustí do tématu, které se zdá být tabu a vznášejí světlo do obecně vžitých pohledech na onu věc, které vznikají dost často ne na základě osobních zkušeností, tenhle film hodně změnil moje smyšlení a teď skrze extras vidím skládačku celou nemohu jinak než konstatovat, že i moje 'představa' byla dosti pokřivená.

Cesty lidských životů jsou nevyzpytatelné a pokud nekráčíme v něčích botách těžko chápeme, proč a co jak, kam došel. Někdy se bojíme vkročit na námi dosud neprobádané území, podobně jako já jsem nervózně seděl v tom kině než jsem ten snímek viděl poprvé, ale pak, když se odvážíme, jsme nakonec rádi, protože možná padlo několik předsudků nebo prostě jednoduše jsme zamysleli nad něčí cestou skrze jiný úhel pohledu a cosi i nám to přineslo - jako já jsem byl rád, když promítání skončilo, no už taky z toho důvodu, že po mé pravici seděl autor hudby a po levici sám režisér…. Představte si situaci, kdy zahlédnete na plátně logo společnosti člověka, kterého považujete za přítele a jenž při vás stal v těžkých chvílích a jehož si velmi vážíte…. Napadne vás "Co když se mi to nebude líbit"… přemýšlíte, jak s úctou sdělit, že tento směr jeho životní poutě vás nijak neoslovil… no jo ale pak tam sedíte a posloucháte jak ti mladíci hovoří… začnete se obávat, že nenajdete slova k vyjádření toho jak jste rádi, že ten snímek rovněž přivezl.

Promítání snímku s českými titulky se rýsuje kolem května příštího roku v Olomouci, tvůrce osobně by se jej měl účastnit.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.